این گفتوگو بین سارا گرین و سودال نیلی از مدرسه کسبوکار هاروارد درباره اهمیت زبان مشترک در شرکتهاست.
چرا شرکتها باید کمی انگلیسی صحبت کنند؟
– شرکتهایی که در سطح جهانی فعالیت میکنن، نیاز به *زبان مشترک دارن تا ارتباط بین کارمندان در کشورهای مختلف برقرار بشه.
– انگلیسی بهدلیل سابقه استعمار بریتانیا و نفوذ فرهنگی آمریکا، بهطور طبیعی تبدیل به زبان بینالمللی کسبوکار شده.
– زبانهایی مثل ماندارین (چینی) با وجود رشد اقتصادی چین، بهدلیل سختی یادگیری و محدود بودن دامنه استفاده، جایگزین مناسبی نیستن.
– شرکتها باید استراتژی زبانی داشته باشن، مخصوصاً اگر فراتر از مرزهای داخلی فعالیت میکنن.
– تغییر زبان در سازمانها ممکنه با مقاومت فرهنگی مواجه بشه، پس باید با دقت و احترام به هویت کارکنان اجرا بشه.
– سودال نیلی چارچوبی طراحی کرده که به کارکنان کمک میکنه زبان جدید رو بهعنوان مهارت حرفهای ببینن، نه تهدیدی برای هویتشون.
– افراد انگلیسیزبان باید در محیطهای چندزبانه سرعت گفتار رو کم کنن و واژههای سادهتر استفاده کنن تا ارتباط مؤثرتر بشه.
– مدیران باید فرآیند ارتباط چندزبانه رو فعالانه مدیریت* کنن تا همه کارکنان در تعاملات مشارکت داشته باشن.
چرا شرکتها باید کمی انگلیسی صحبت کنند؟
– شرکتهایی که در سطح جهانی فعالیت میکنن، نیاز به *زبان مشترک دارن تا ارتباط بین کارمندان در کشورهای مختلف برقرار بشه.
– انگلیسی بهدلیل سابقه استعمار بریتانیا و نفوذ فرهنگی آمریکا، بهطور طبیعی تبدیل به زبان بینالمللی کسبوکار شده.
– زبانهایی مثل ماندارین (چینی) با وجود رشد اقتصادی چین، بهدلیل سختی یادگیری و محدود بودن دامنه استفاده، جایگزین مناسبی نیستن.
– شرکتها باید استراتژی زبانی داشته باشن، مخصوصاً اگر فراتر از مرزهای داخلی فعالیت میکنن.
– تغییر زبان در سازمانها ممکنه با مقاومت فرهنگی مواجه بشه، پس باید با دقت و احترام به هویت کارکنان اجرا بشه.
– سودال نیلی چارچوبی طراحی کرده که به کارکنان کمک میکنه زبان جدید رو بهعنوان مهارت حرفهای ببینن، نه تهدیدی برای هویتشون.
– افراد انگلیسیزبان باید در محیطهای چندزبانه سرعت گفتار رو کم کنن و واژههای سادهتر استفاده کنن تا ارتباط مؤثرتر بشه.
– مدیران باید فرآیند ارتباط چندزبانه رو فعالانه مدیریت* کنن تا همه کارکنان در تعاملات مشارکت داشته باشن.
