جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

پنج دلیل که سازمان شما به استراتژی نیاز دارد

access_time1397/11/05
visibility 819 بازدید
person کاربر آزاد

خلا استراتژی در سازمان ها و شرکت ها بیش از همیشه محسوس است. استراتژی یا فهم نشده یا درست بکار گرفته نمی شود. این فیلم به ضرورت های وجود استراتژی سازمانی می پردازد.

مقدمه بحث اینکه چرا شما به استراتژی نیازمندید؟ 5 دلیل برای برنامه ریزی وجود دارد. ایجاد استراتژی زمان و منابع می طلبد. یادتان باشد برنامه ریزی ضعیف اغلب از عدم برنامه ریزی بدتر است. با این حال اگر شما مشابه صدها سازمانی باشید که ما با آنها کار کرده ایم، و معتقدید که اختصاص زمان به طراحی استراتژی برای موفقیت و سلامت سازمان شما نه تنها لازم بلکه ضروری است، با ما به گام بعدی که تعیین چگونگی استراتژی و اجرای آن است بیائید.

سلام. من مایکل ویکینسون بنیانگذار موسسه استراتژی های رهبری هستم. ما به سازمان ها برای ساخت و اجرای استراتژی کمک می کنیم تا تفکر بهتر، تصمیمات بهتر و نتایج بهتر به ارمغان آورند. درکار طراحی استراتژی، مسیر ما، "مدل رانش" نام دارد. که در کتاب من با عنوان" راهنمای عملی برای تسهیل استراتژی" آمده است. خب چرا شما به یک استراتژی نیازمندید؟ چرا زمان، صرف طراحی کنید؟ دلایل زیادی وجود دارد ولی ما به طور خاص روی 5 دلیل تمرکز می کنیم.

در درجه اول باید مسیر و اولویت ها را مشخص کنید. استراتژی، تصور سازمان شما از موفقیت است و فعالیت های دارای اولویت برای تبدیل این تصور به واقعیت را تعیین می کند. استراتژی به افراد کمک می کند آنچه باید "اول" روی آن کار کنند را  بشناسند. اما بدون یک استراتژی، هم ممکن است آنچه در تصور شما اولویت بوده، همان هایی باشد که موفقیت بیشتری در پی دارند.

دوم: شما یک استراتژی نیاز دارید که همه ی سازمان را به درک یکسانی از مسایل برساند. اگر واحدهای سازمانی اهداف متفاوت و یا مسیر های مختلفی داشته باشند، به یک استراتژی نیازمندید. استراتژی می تواند همه واحد ها را در جهت اهداف سازمان، هماهنگ کند.

سوم: یک استراتژی می تواند تصمیم گیری را ساده کند. اگر تیم رهبری شما برای نه گفتن، دچار مشکل است، حتما به یک استراتژی نیاز دارید، چرا؟ چون قبلا گفتیم که استراتژی، اولویت های شما را معین می کند. پس وقتی در مورد اولویت های خود صریح هستید، نه گفتن به ایده های جدید که شما را از تمرکز اصلی خود منحرف می کند آسان تر خواهد شد.

چهارم: استراتژی سبب هم راستایی می شود. سازمان ها افراد سخت کوشی دارند که انرژی آنها در موفقیت سازمان تاثیری ندارد، چون فعالیت آنها با اولویت های سازمان، همراستا نیست. استراتژیِ شما پاسخی است به این سوال که چگونه می توانیم تمام منابع خود را در مسیر موفقیت سازمان یکپارچه کنیم.  

پنجم و در نهایت، استراتژی کمک می کند پیامتان را شفاف، منتقل کنید. بسیاری از رهبران می دانند سازمانشان باید در کجا باشد و فعالیت های کلیدی آن کدام است. اما متاسفانه استراتژی را منتقل نکرده اند. در نتیجه افراد اندکی در مسیر مطلوب هستند. وقتی کارکنان، تامین کنندگان و حتی مشتری های شما بدانند شما به کجا می روید، فرصت های بیشتری برای رسیدن به مقصد ایجاد می شود.

پس خلاصه مطلب:

نیاز به استراتژی به 5 دلیل: اول تعیین مسیر ، دوم ایجاد درک یکسان، سوم تصمیم گیری آسان، چهارم ایجاد هماهنگی و پنجم پیام همگانی.

منبع:

Leadership


folder_open هماهنگی      مسیر      موفقیت      اهداف      درک      برنامه ریزی      سازمان      تصمیم      کارکنان      استراتژی     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • چالش سازماندهی یا 5s
  • داستان تولد خط تولید-بخش دوم
  • برجسته ترین روانشناس مدیریت در جهان
  • استراتژی چیست؟

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up