جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

چگونه مانند رهبران سخن بگوییم؟

access_time1397/10/25
visibility 788 بازدید
person کاربر آزاد

. . . اصل سوم اینکه رهبران قادرند تقریبا همه فعالیت ها را به کسب و کار کلی و به اهداف سازمان مربوط کنند. بنابراین مهم نیست که در باره چه بخشی صحبت می کنند. آنها می بینند که حرکت سازمان به کجاست. رهبران قادرند این مقصد را برای شما هجی کنند. رهبران، اهداف را با زبان ساده بیان می کنند. اگر شما قادرید نه فقط راجع به زمینه تخصصی خودتان، بلکه درباره کل کسب وکارتان صحبت کنید، پس یک رهبرید . . .

رهبران، متفاوت صحبت می کنند. من الکس لایِن، کمک می کنم تاثیر خود را افزایش داده  و تیم خود را بهتر رهبری کنید. ما راجع به 4 ویژگی سخنان رهبران که با دیگران تفاوت دارد، گفتگو خواهیم کرد.

اولین مورد آن است که رهبران، مختصر و مفید صحبت می کنند. آنها می سنجند که چه می خواهند بگویند، و آن را در یک یا دو جمله بیان می کنند. مزیت این موضوع آن است که اولا وقتی شما می توانید منظورتان را چنین واضح بیان کنید بسیار با اعتماد به نفس به نظر می رسید. مزیت دوم این که وقتی مطلبی را محکم بیان می کنید، احتمال اینکه بقیه به آن توجه کنند و به آن واکنش نشان دهند، بیشتر است. کارکنان، چیز محکمی می بینند، که می توانند بشنوند و به آن واکنش نشان دهند.

دومین مورد آن است که رهبران قادرند درباره موضوعاتی خارج از دامنه تخصصشان صحبت کنند. آنها می توانند ارزش دیگر زمینه های تخصصی را بیان کنند و قادرند به طور دقیق بگویند که سهم هر کدام از این موضوعات چیست. این نکته مهمی در خود دارد. در بسیاری موارد، ما به افرادی که کوته فکر هستند و فقط به سهم فردی خود اهمیت می دهند تبدیل می شویم. بنابر این  شروع می کنیم به تمسخر دیگر زمینه های تخصصی و برچسب زدن، به آنها القاب عجیب و غریب می دهیم. این یک جور رقابت درون گروهی است که بین بخش های مختلف سازمان ایجاد می شود. اما رهبران، تمایلی به این کار ندارند. آنها قادرند اولا در زمینه های دیگر اطلاع و آگاهی کسب کنند و بعد حتی درباره ارزش های آن زمینه ها و تاثیر آنها صحبت کنند.

سومین چیزی که رهبران، متفاوت انجام می دهند، این است که قادرند در سطحی بالاتر از بخش های سازمان، صحبت کنند. بنابراین آنها راجع به هماهنگیِ درون بخشی و میان بخشی صحبت می کنند. راجع به استراتژی صحبت می کنند و این که چگونه تمام آن بخش ها در حال حرکت به سمتی واحد و هدفی مشترک هستند. من از مثال یک گروه موسیقی استفاده می کنم. وقتی شما در حال ضبط در یک استودیو هستید، یک نوازنده طبل دارید، که دوست دارد صدای طبل از همه صداها بلندتر به گوش برسد. یک گیتاریست دارید، که می خواهد صدای گیتار از همه صداها بلندتر باشد و به همین ترتیب . . .  این طبیعی است، چون این زمینه تخصصی آنهاست. اما تهیه کننده چه می کند؟ تهیه کننده همان طوری به آن آهنگ گوش خواهد داد که یک شخص ثالث گوش می دهد نه آن طوری که یک گیتاریست می خواهد. این کاری است که رهبران انجام می دهند. آنها یک گام، بالاتر از تک تکِ بخش های سازمان می گذارند و درباره هماهنگی های کلی بین تلاش های مختلف صحبت می کنند.

چهارمین مورد این است که رهبران قادرند تقریبا همه فعالیت ها را به کسب و کار کلی و به اهداف سازمان مربوط کنند. بنابراین مهم نیست که در باره چه بخشی صحبت می کنند. آنها می بینند که حرکت سازمان  به کجاست. رهبران قادرند  این مقصد را برای شما هجی کنند. آنها درباره ارتباط واحدها با اهداف واقعی، محکم صحبت می کنند به نحوی که همه درک می کنند. رهبران، اهداف را با زبان ساده بیان می کنند. اگر شما قادرید نه فقط راجع به زمینه تخصصی خودتان، بلکه درباره کلِ کسب و کارتان صحبت کنید، پس یک رهبر هستید. راستی، وقتی می گویم کسب و کار، فقط درباره سازمان های تولیدی و اقتصادی صحبت نمی کنم. اگر شما در یک سازمان خیریه یا مراقبت های بهداشتی فعال اید و درباره هدف های کلی و نهایی آن سازمان صحبت می کنید، شما هم یک رهبرید.

این ها چهار موردی هستند که رهبران متفاوت صحبت می کنند. با این توضیحات، من امیدوارم دقیقا لمس کرده باشید که این فقط یک روشِ سخن گفتن نیست بلکه یک ذهنیتی در پشت آن است که به رهبران  کمک می کند چنین صحبت کنند. پس این یک روش تفکر و یک راه برقراری ارتباط است و یکی از جدیدترین روش هایی است که مطرح کرده ام. من افرادی مثل شما که این ویدئو را می بینند، رهبران در حال صعود می نامم. شاید شما رهبرِ یک تیم باشید یا ناظر یا سرپرست، که تلاش می کنید  مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهید و می خواهید تیم خود را به بهترین شکل، رهبری کنید. بنابراین، شاید شما در طول سالها درباره روش های مختلف ارتباطیِ رهبران، چیزهائی شنیده باشید، این که آنها چگونه با موقعیت ها برخورد می کنند تا از افراد عادی متمایز شوند. هدف ما هم انتقال همین مفاهیم است.

منبع:
Communication Coach


folder_open تخصص      مفید      سخن      اقتصاد      تولید      تفکر      سازمان      اعتماد به نفس      رهبر      کسب و کار      مهارت      ارتباط      تیم      کارکنان      رقابت      استراتژی     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • سفری به شهرهای بدون خودرو- اسلو
  • وقتی از بخش خصوصی به دولتی میروید!
  • کسب قدرت با رهبری مشارکتی
  • فرمول موفقیت

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up