جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

سیستم تولید تویوتا

access_time1397/10/25
visibility 1012 بازدید
person کاربر آزاد

خط تولید تویوتا کیفیت محصول را با تبدیل هرکدام از افراد و فرایند ها، به بازرس های کنترل کیفیت، تضمین می کند. بنابراین به جای کنترل کیفی در آخرین مراحل، تویوتا روی هرکدام از کارکنان، به عنوان یک بازرس تکیه کرده است، در واقع 900 کارگر یعنی 900 بازرس.

خط تولید تویوتا مرتبا توسط مراکز آموزشی و کارخانه های تولیدی مورد مطالعه قرار گرفته. اما واقعا این خط، چگونه کار می کند؟ و مشتری ها چگونه سود می برند؟ واقعیت این است که تویوتا تنها بر اساس سفارش، تولید می کند. در نتیجه هزینه ها کنترل شده و این ثبات قیمت را برای مشتری به همراه دارد.

سفارش قطعات براساس پیش بینی و ظرفیت تولید انجام می شود. این تامین قطعات، درست در زمان مورد نظر است که ژاپنی ها، آنرا هی جونکا Heijunka  می نامند. تویوتا بسیاری از تامین کننده هایش را نیز در این فرایند وارد کرده تا گردش قطعات، هموار و تحویل، به موقع باشد.

در خط مونتاژ ، قطعات و اجزا مستقیما به کارکنان تحویل داده می شوند. تحویل قطعات به خط تولید طبق برنامه روزانه تعیین خواهد شد. قاعده به موقعِ رساندن قطعات، حیاتی است. زیرا به کارکنان این امکان را می دهد که قطعه مناسب را در زمان نیاز، در محل مورد نظر دریافت کنند. کارکنان قسمت مونتاژ بر استاندارد سازی تخصص، تمرکز دارند که به آنها این امکان را می دهد تا در خطوط مختلف و روی محصولات بسیار متنوعی کار کنند.

خط تولید تویوتا، کیفیت محصول را با تبدیل هرکدام از افراد و فرایند ها، به بازرسین کنترل کیفیت، تضمین می کند. بنابراین به جای کنترل کیفی در آخرین مراحل، ما روی هرکدام از کارکنان، به عنوان یک بازرس تکیه کرده ایم، در واقع ما 900 کارگر یعنی 900 بازرس داریم.

برای بهبود مداوم کیفیت و تامین امنیت در تولید، جلسات منظمی با حضور مدیران و دیگر مسئولین خط برگزار می شود تا کیفیت تولید و فرهنگ آن را به طور مداوم بهبود بخشند.کارکنان، هر قطعه را قبل از ارسال به قسمت بعد کنترل کرده و با ماژیک علامت گذاری می کنند. اگر با دقت به هرکدام از لیفتراک های تولید تویوتا نگاه کنید روی اجزای درونی، تعداد زیادی نقاط رنگی خواهید دید. این یعنی محصول از مراحل مختلف کنترل کیفیت عبور کرده است.

زمانی که محصول به طور کامل، مونتاژ شد مرحله نهایی بازرسی فرا می رسد. برای تضمین بالاترین سطح کیفیت، تمام محصولات، بازرسی و تست می شوند. اگر مشتری با یکی از لیفتراک های تویوتا مشکلی داشته باشد، فروشنده محلی، مشکل را بلافاصله شناسایی و تقاضای گارانتی را برای شرکت ارسال می کند. درخواست گارانتی شامل بررسی کامل قطعات معیوب پس از ارسال به کارخانه است. اگر نقص، بعد از بررسی قطعه، تایید شود اقدامات پیشگیرانه در تویوتا برای اطمینان از عدم رخداد دوباره انجام می شود. این اقدامات، پس از تصویب، به عنوان یک استاندارد جدید، برای کاهش قطعات معیوب به کار گرفته خواهد شد.

به لطف این روند، و اتخاذ تدابیر سختگیرانه، مشتریان تویوتا می توانند مطمئن باشند همیشه یک محصول با کیفیت را دریافت خواهند کرد. خط تولید تویوتا باعث کاهش یا به صفر رسیدن هدر رفت، اجزای غیرضروری و کاهش آلودگی می شود. برای مشتریان تویوتا این خط تولید به معنای تحویل سریع تر، صرفه جویی در هزینه ها و بالاترین کیفیت مواد است. تلاش ما همیشه تامین رضایت مشتریان تویوتا خواهد بود.

منبع:

TOYOTA


folder_open سیستم      کارکنان      کارخانه      کیفیت      تولید      محصولات      تویوتا      خط تولید      مونتاژ      لیفتراک      قطعات      کارگر      هیجونکا      هزینه      سفارش      تامین کننده      بازرسی      مسئول      تضمین     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • مدیریت تعارضات - طنز
  • هفته جهانی کار آفرینی
  • آزاد سازی ظرفیت های رهبری در زمان های پرتلاطم
  • شکست مدیریت سنتی - بخش دوم

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up