جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

ده لوگوی معروف و معنای مخفی آنها

access_time1397/10/24
visibility 975 بازدید
person کاربر آزاد

هیوندا یکی از محبوب ترین خودروسازان جهان است. در نگاه اول، لوگوی هیوندا شبیه اچ است که حرف اول هیوندا است. اما یک بار دیگر با دقت به آن نگاه کنید. این لوگو نماد دست دادن خریدار و فروشنده است. تکان دادن دست و فشردن آن، در تمام دنیا سمبل داد و ستد خواهد بود و به این مسئله اشاره میکند که هیوندا یک شرکت چند ملیتی است. مبانی ده لوگوی نامدار جهان، تویوتا، آدیداس، مک دونالد و . . . را ببینید

شماره 1- کوکاکولا

این نوشیدنی، محبوب ترین نوشیدنی دنیاست. البته این دستاورد را مدیون میلیون ها دلاری است که سالانه صرف تبلیغات میکند. در حالی که این برند سازی بسیار موفق بوده، بیشتر افراد رمز داخل لوگو را نمیدانند. پرچم دانمارک را دیده اید. دانمارکی ها مدعی اند بین L وO در لوگوی کوکاکولا، پرچم آنها نشسته است. حالا که لوگوی کوکاکولا یک برند بین المللی است، دانمارکی ها از این موضوع استفاده زیادی می کنند. به نظر شما این تشابه اتفاقی بوده یا با برنامه؟

شماره 2 - مک دونالد

همبرگر، سیب زمینی، نوشیدنی و همه چیز هایی که ما آنها را به مک دونالد ارتباط میدهیم، احتمالا بسیار هیجان دارند. این موضوع به این خاطر است که قوس های طاقی شکل، تنها معرف M در ابتدای مک دونالد نیستند. در دهه 1960 شرکت تصمیم داشت تا لوگوی خود را تغییر دهد، آنها با لویی چیسکین که یک طراح و روان شناس بود تماس گرفتند. او پیشنهاد داد طاق های قوسی شکل طلایی را در لوگو نگه دارند زیرا به صورت ناخوداگاه باعث میشوند مشتریان به اندام فکر کنند. مطالعه ای در این زمینه نشان داده که 80%  افراد هنگامی که به این قوس های زرد رنگ، نگاه میکنند متوجه می شوند.

شماره 3 - هیوندای

این شرکت، یکی از محبوب ترین خودروسازان جهان است. در نگاه اول، لوگوی آن، شبیه حرف H کج شده است که حرف اول هیوندا است. اما در واقع این سمبلی از معامله در کره جنوبی است. دو خط عمودی به همراه خط افقی، معرف دست دادن خریدار و فروشنده است. تکان دادن دست و فشردن آن، سمبل داد و ستد در همه جای دنیاست و به این مسئله اشاره میکند که هیوندا یک شرکت چند ملیتی است. باید بدانیم هرچیزی آن طور که در نگاه اول به نظر میرسد نیست.

شماره 4- پینترست

اگر شما یک خانم خانه دار هستید و آموزش مهارتی می خواهید، احتمالا با پینترست برخورد کرده اید. در نگاه اول، ممکن است ساده به نظر بیاید، اما تا به حال با دقت به حرف p در لوگو توجه داشته اید؟ شکل یک سوزن ته گرد که به صورت یک خط عمودی در حرف p ظاهر میشود. چرا؟ چون هدف شرکت این است که به افراد فرصت دهد تابلوی اعلانات مورد علاقه خود را بسازند و همین موضوع باعث شده تا حرف p  را در لوگوی خود قرار دهد.

شماره 5- آدیداس

آدیداس یکی از بزرگترین برند های لوازم ورزشی دنیاست. آنها به خاطر لوگوی خود که متشکل از سه نوار است بسیار معروف هستند. شعار آنها هم برند سه نواری است، البته این لوگو اشکال مختلفی داشته اما در حال حاضر نوارها به صورت استوار کنار هم قرار گرفته اند. خب، منظور این نوارها چیست؟ سه نوارِ استوار و رو به بالا معرف قله است. آدیداس میگوید ورزش مانند فتح یک قله می ماند. هر چند فتح قله یک چالش جدی است، اما نتیجه بزرگی هم خواهد داشت.

شماره 6- بیتس

هدفون های بیتس شناخته شده اند. آنها برند سازی فوق العاده ای داشتند و لوگوی آنها همه جا هست. شرکت که به قیمت 2.5 میلیارد دلار به اپل فروخته شده، لوگوئی دارد با یک b سفید روی زمینه قرمز، مشخصا نماد بیتس. اما پیام مخفی در این لوگو بسیار ساده چیست؟ حرف b میخواهد معرف کسی باشد که هدفون را روی سر خود قرار داده و ما او را از کنار می بینیم. دایره ای که سر را نشان میدهد و خطی که معرف هدفون است.

شماره 7- تویوتا

تویوتا به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان شناخته می شود. لوگوی آنها ممکن است به شکل یک T بنظر برسد اما فقط این نیست. اینکه گفته اند شخصی در لوگو، یک کلاه کابویی پوشیده هم اشتباه است. در واقع لوگو معرف سوراخ سوزنی است که یک نخ از میان آن عبور کرده و این بدان خاطر است که قبل از تولید خودرو، تویوتا ماشین های بافندگی می ساخت. پیام مخفی دیگری در لوگوی آنها، نمایش تک تک حروف کلمه تویوتاست.

شماره 8- بَسکین رابینز

به به بستنی .کیه که بستنی دوست نداشته باشه؟ بهتر است بدانیم که بسکین  به خاطر داشتن 31 طعم مختلف معروف است. شرکت، یک لوگوی ساده دارد و آن تنها از یک B  و یک R  تشکیل شده. خب بیایید دو باره نگاه کنیم در میانB  وR  اعداد 3 و 1 مخفی شده اند که 31 را تشکیل میدهند که خود اشاره به تعداد طعم ها دارد.

شماره 9- آمازون

اگر چیزی را آنلاین خریده باشید، حتما آمازون را می شناسید. این شرکت تنها کتاب میفروخت اما اخیرا همه چیز میفروشد. حتی گوشت بسته بندیِ اسب تک شاخ. در لوگوی آنها یک فلش وجود دارد. شاید به ذهنتان رسیده که این فلش به تحویل اجناس ارتباط دارد. اما نه، اگر با دقت بیشتری نگاه کنید می بینید این کمان ازA  تا Z کشیده شده، یعنی همه چیز.

شماره 10- فیدکس

فیدکس،  یکی از بزرگترین بازیگران در عرصه حمل و نقل کالاست. شهرت آنها به خاطر تحویل سریع و مستقیم است. این نکته را میتوان در لوگوی آنها دید. با دقت که نگاه کنید بین  E و X  یک فلش می بینید که نشانه  استفاده فیدکس از تمام امکانات برای جابجائی کالاهاست: هواپیما، ماشین و حتی کشتی.

منبع:

TOP TEN


folder_open تویوتا      بیتس      آدیداس      هیوندائی      معامله      دانمارک      لوگو      کوکاکولا      آمازون      تبلیغات      برند     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • چگونه کاری کنید که تیمتان ح.ر.ک.ت. کند.
  • یک ارزیابی 360 درجه خودمانی - از سری برنامه های هاروارد، نکات مدیریت
  • دی اِن اِی خلاقیت-مهارت های 5گانه اکتشافی- مهارت 3: مشاهده و بررسی
  • یک رهبر شش دانگ

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up