چگونه مهارت های مدیریتی خود را بهبود دهیم؟
. . . به یک قسمت دیگر از برنامه بینش های استراتژیک کسب و کار خوش آمدید. امروز در مورد عملکرد کارکنان و اینکه چگونه مدیر بهتری باشیم صحبت می کنیم. آیا شما یک مدیر هستید و گروهی از افراد را مدیریت می کنید؟ پس بیائید در مورد چگونگی عملکرد آنها صحبت کنیم، مخصوصا اینکه چرا عملکرد ضعیف، اتفاق می افتد. چهار دلیل برای آن وجود دارد . . .
سلام، به یک قسمت دیگر از برنامه بینش های استراتژیکِ کسب و کار خوش آمدید. امروز قرار است در مورد عملکرد کارکنان و اینکه چگونه مدیر بهتری باشیم صحبت کنیم. آیا شما یک مدیر هستید و گروهی از افراد را مدیریت می کنید؟ پس بیاین در مورد چگونگی عملکرد آنها صحبت کنیم، مخصوصا اینکه چرا عملکرد ضعیف اتفاق می افتد. 4 دلیل برای آن وجود دارد:
یک: فهم، آیا آنها درست فهمیده اند، آیا دستور العمل واضح به آنها داده اید؟
دوم: قابلیت، آیا آنها استعداد دارند و یا آموزش کافی برای انجام کارهای مورد انتظار دیده اند؟
سوم: آیا آنها منابع انجام کار را دارند؟ رایانه، تجهیزات، فضا یا هر چیز دیگر، آیا منابع لازم برای انجام کار را دارند.
چهارم: آیا آنها تمایل دارند؟ آیا می خواهند کار را انجام بدهند؟
حالا موضوع مهم اینجاست. از این 4 تا، سه تای آنها دست شما است. اولین شرط به شما بستگی دارد. آیا دستورالعمل صحیح داده اید؟ این دست شماست. به عنوان مدیر این وظیفه شماست. شماره دو، قابلیت، به دو چیز اشاره کردیم، استعداد و آموزش. استعداد، یعنی اینکه آنها ظرفیت ذهنی لازم را دارند. موقع استخدام باید به این موضوع توجه کنید. آیا فرد مناسب را برای شغل مناسب بکار گرفته اید؟ بعضی مواقع افرادِ درست را دارید، ولی در جایگاه اشتباهی آنها را قرار داده اید. مطمئن شوید افرادِ درست در جایگاهِ درست هستند و این وظیفه شماست.
شماره سه: منابع. آیا آنها رایانه، تجهیزات، و دیگر امکانات برای انجام دقیق کار دارند؟ این وظیفه شماست که مطمئن شوید همه چیز مرتب است. اما تنها عاملی که به آنها بستگی دارد تمایل است. فقط همین. موضوع مهم این است که اکثر افراد مایل اند کار خود را بخوبی انجام دهند. به عنوان مدیر می توانید مطمئن باشید که اعضای تیم شما به دنبال موفقیت اند. همه دوست دارند پیروز باشند. در وضعیت بحرانی اشتغال و بیکاری زیاد، همه دنبال این هستند که شغلشان را نگه دارند و تمایل دارند کار خود را به خوبی تکمیل کنند. این غریضه طبیعی انسان است که نمره عالی بگیرد. حالا آیا افرادی هستند که واقعا اهمیت ندهند و تمایل نداشته باشند فعالیت شان مثمر باشد؟
البته همیشه چنین وضعیت هائی وجود دارد، اما نکته اینه که چندان معمول نیست. پس وقتی کارکنان، عملکرد مناسبی ندارند و کاری که می خواهید را انجام نمی دهند، به عامل چهارم یعنی فاکتور تمایل بپردازید و اگر واقعا مشکل آنجاست، ورود کنید. ولی سه مورد دیگر، بستگی به خودتان دارد.
پس از خود بپرسید: اول، آیا دستورالعمل های شفاف داده ام؟ دوم، آیا فرد مناسب برای انجام این کار را استخدام کرده ام و آموزش لازم دیده است؟ و سوم، آیا منابع مناسب در اختیار آنها گذاشته ام؟ اگر این موارد را مدیریت کنید، می توانید سریع، از مشکلاتِ عملکردِ پایین خلاص شوید، بدون اینکه بگویید من اشتباه، استخدام کرده ام، یا آنها اشتباه کرده اند و کارکنان را مقصر کنید. اگر می خواهید مدیر خوبی باشید باید این وظایف را خودتان به عهده بگیرید، و بدانید حتی اگر کارکنان، فعالیت ها را درست انجام ندهند، اما می خواهند خوب باشند، پس چیزی مانع است. آنرا حذف کنید.
امیدوارم این توضیحات، کمک کند با دلایل عملکردِ پایین آشنا شده باشید و بتوانید از آن برای تغییر وضعیت سازمانِ خود، استفاده کنید. مثل همیشه دوست دارم یادآوری کنم که در مورد کسب و کارتان بزرگتر فکر کنید، در مورد زندگی اتان بزرگتر فکر کنید.
منبع:
Strategic Business
0 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید