جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

ارائه‌ای مؤثر ایجاد کنید.

access_time1397/10/22
visibility 1000 بازدید
person کاربر آزاد

یک روش قدیمی و منسوخ، شروع با اسلایدهایی است در رابطه با معرفی خود یا برنامه‌های خود. بخاطر داشته باشید که زمان جذب مخاطب بسیارکوتاه است، شما فقط یک تا ۳ دقیقه فرصت دارید تا . . . دانشکده مدیریت هاروارد در این فیلم، از زبان نیک مورگان مدیر عامل حاصل مشاوره با هزاران مدیر در خصوص نحوه ارائه مطالب را آموزش می‌دهد. مورگان بر ۵ عامل موثر در ارائه پرزنت‌های جذاب تاکید دارد.

من در طول سال ها با هزاران مدیر کار کرده ام. ارائه ها معمولا برای همه مشکل ساز است. یکی از مشتریان اخیر ما، یک مدیر مجرب خدمات درمانی بود. او سخنرانِ با اعتماد به نفسی بود، اما هر موقع برای همکاران خود سخنرانی می کرد، در جلب توجه حضار دچار مشکل میشد. اشتباه او کجا بود؟ واقعیت این است که او  به اندازه کافی به نیاز شنونده توجه نمی کرد. ما 5 راه برای پرزنت های جذاب  به شما پیشنهاد می دهیم

اول: داستانی برای گفتن پیدا کنید، با بازگویی حکایتی کار خود را شروع کنید. 5 مورد همیشه جذاب هستند:

غریبه ای در سرزمین غربت، برای فضاهای رقابتی

انتقام. برای شکست رقیبان

داستان عاشقانه. در زمان شروع به تولید

از فرش به عرش. برای کارآفرینان

و در آخر تلاش. ما در جستجوی چیز مهمی هستیم.

دوم: سریع، مخاطب را وارد موضوع کنید. یک اشتباه قدیمی، شروع با اسلایدی است در مورد برنامه ها یا معرفی خود. از این روش دوری کنید. زمان شما برای جذب مخاطبان بسیار کوتاه است، فقط یک تا سه دقیقه. بنابراین یک واقعیت جذاب یا سوال شفاهی را در برابر آنها قرار دهید. یا با یک داستان شخصی شروع کنید.

سوم: تهدید را توضیح دهید.

یادتان باشد حاضرین در جلسه می پرسند چرا باید اهمیت بدهم؟ چرا باید توجه کنم؟ افکار آنها در مورد خانواده و شغلشان، سخن شما را به حاشیه میراند. پس به مشکلی اشاره کنید که فقط شما می توانید حل کنید. این کار، احساسات حضار را جلب و ذهن آنها را متمرکز می کند.

چهارم: راه حل نشان دهید. توضیح دهید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید. توانایی ها و دانش خود را بروز دهید، اما آنها را با اطلاعات خود بمباران نکنید.

پنجم: آنها را درگیر کنید. کاری کنید شنوندگان در همان محل برنامه، فعالیتی انجام دهند. حالا که شما مشکل و راه حل را مشخص کرده اید، آنها مایلند اقدامی انجام دهند. پس از آنها بخواهید مثلا لیست انجام 3 کار را بنویسند یا شفاها متعهد به انجام کاری شوند. برای اینکه واقعا سخنران خوبی باشید، باید مطالبی قوی داشته باشید و جهت ارائه آن مشتاق باشید. ضمنا روی حضار تمرکز کنید.


folder_open هاروارد      سخنرانی      جذب مخاطب      ارائه      تمرکز اذهان      شنوندگان      مطالب قوی      دانشکده مدیریت هاروارد     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • شرکت apple
  • با طرح های پایلوت، سریعتر چابک شوید.
  • امور مالی- آنچه مدیران باید بدانند- از سری در مکتب هاروارد
  • منطق در بی منطقی!

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
  • علی گفت:
    1398/07/15 11:00

    با عرض تشکر و قدردانی از محتوای ارزشمند ویدئو

جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up