آشنایی با چشم انداز و ماموریت- شرکت دی لاوال
آیا هرگز به این موضوع توجه کرده اید که هر چه تندتر بدوید، مسیر و جهت، اهمیت بیشتری می یابد؟ پس مهم است که چشم انداز و ماموریت خود را با دقت تنظیم کنید. مبانی تدوین چشم انداز و چگونگی بیانیه ماموریت را با 4 گام شرکت دی لاوال که سابقه ای بیش از یک قرن در تولید مواد غذائی دارد ببینید.
چشم انداز ما، چیزی است که می خواهیم بشویم و این که مایلیم چگونه ما را ببینند؟ چیزی که ما آن را آرزو داریم و الهام بخش ماست. آیا هرگز به این موضوع توجه کرده اید که هر چه تندتر بدوید، مسیر و جهت، اهمیت بیشتری می یابد؟ در دنیای کسب و کار، به هدف طولانی مدت، چشم انداز گفته می شود.
برای دی لاوال ، چشم انداز این است: ما تولید غذای پایدار را ممکن می کنیم. این به آن معنا است که ما این فرصت را داریم تا به طور فزاینده ای در تولید غذای مورد نیاز برای جمعیت در حال رشد جهان، مشارکت کنیم. برای این که این موضوع محقق شود، مهم و حیاتی است که غذا به صورتی "پایدار" تولید گردد. برای دی لاوال و مشتریان ما، "پایدار" به معنی کاهش تاثیر مخرب انسان بر طبیعت و همزمان، افزایش و بهبود تولید غذا، سوددهی و سلامت انسان ها و حیوانات است. این برای ما و نسلهای آینده حیاتی است. به عبارت دیگر، لازم است که ما از منابع کمتر، تولید بیشتری داشته باشیم.
چشم انداز ما همچنین بر این تاکید دارد که هر کاری انجام می دهیم، به تولید غذا مربوط است. مشتریان ما تولید کنندگان حرفه ای غذا هستند. دی لاوال و مشتریانش بخشی از یک زنجیره ارزشی هستند که غذاهای بسیار مغذی تولید می کنند. یک زنجیره ارزشی که باید 7 میلیارد نفر را تغذیه کند. عددی که تا سال 2050 از مرز 9 میلیارد نفر خواهد گذشت. آنچه باعث اهمیت توجه به تولید غذا می شود، افزایش جمعیت، نیاز به بهبود و ارتقای امنیت غذایی، و نیز گسترش جمعیت شهری است. ماموریت ما، آن چیزی است که به صورت روزانه انجام می دهیم تا به آن چشم انداز برسیم.
ما ماموریت خود را در 4 بخش مختلف تعریف کرده ایم. اولین بخش، این است که با مشتریانمان برای یک هدف ماندنی و مداوم، به صورت تیمی کار کنیم.
- کار تیمی با مشتریان؟
- بله،
- اما این چه معنایی می تواند داشته باشد؟
- خب این که ما گوش دهیم، همکاری کنیم و از فرصت ها استفاده کنیم. چون ما خودمان را مانند یک خانواده بزرگ می بینیم. این خانواده شامل نماینده ها و فروشندگانی که با نیازهای مشتریان زیادی روبرو هستند هم می شود. در واقع ما از سال 1883 تاکنون همین طور بوده ایم. نتیجه این که ما با جمله دی لاوال امروز هست و فردا نیست، روبرو نخواهیم شد. تمرکز ما بر نتایج دراز مدت برای مشتریانمان است و نیز برای خودمان. ما به تعهداتمان پایبندیم.
دومین ماموریت ما نوآوری است. با توجه به موقعیت پیشرو شرکت در صنایع لبنی، ما در بخش ها و مناطق جغرافیایی جدید، کارمان را آغازکرده و توسعه می دهیم. نوآوری می کنیم و قدرت ایده پردازی های جدیدی را که به ارث برده ایم و می توانیم به آن افتخار کنیم و امروزه هم به شدت به آن تمایل داریم را به کار می گیریم. این رویه به صورت واضحی در ایده ها و راه حل های ما مشخص است. توسعه در بخش های نو و در مناطق جغرافیایی جدید. هدف ما باید این باشد که از فرصت های تازه ای که به وجود می آیند، بهره ببریم.
سومین ماموریت ما، این است که راه حل های یکپارچه ای ارائه دهیم و اطمینان حاصل کنیم که در هرجا به کسب و کار بپردازیم، پیشرو هستیم. ارائه راه حلهای یکپارچه به این معناست که محصولات و خدمات ما نیز یکپارچه هستند. این مسیر با کمک مشتریان، به ما کمک می کند تا کسب و کارخود را بهینه سازی کنیم. با این روش اطمینان می یابیم که در هرجا به کسب و کار بپردازیم،پیشرو خواهیم بود. همه جا، چه محل مورد نظر، بازاری خاص، بخشی خاص یا منطقه جغرافیایی ویژه ای باشد، چه محصول و خدمات خاصی باشد. ما پیشرو خواهیم بود. "ما" به معنیِ تمام کارکنان دی لاوال، شرکای کسب و کار، نمایندگان، فروشندگان و هر کسی که با مشتریان ما سر و کار دارد است. دی لاوال از نظر تکنولوژی، در بازارها و کلا در صنعت، پیشرو خواهد بود و نیز در رضایت مشتریان که اهمیت این یکی از بقیه کمتر نیست. در دی لاوال ما حرفه ای هستیم و متعهدیم که بهترین باشیم.
چهارمین ماموریت ما این است که 24 ساعته در خدمت مشتریان خود باشیم. به عبارت دیگر، ما همیشه برای ارائه آن چیزِ اضافیِ کوچکی که یک مشتری ممکن است در هر لحظه نیاز داشته باشد، آماده ایم. ما تولید غذای پایدار را امکانپذیرمیکنیم. متعهدانه است. اینطورنیست؟
منبع
DeLaval
0 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید