جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

افزایش بازدهی، یک راهکار ساده با مزیت فراوان

access_time1397/10/22
visibility 926 بازدید
person کاربر آزاد

مجله مدیریت هاروارد در مقاله ای به قلم تونی شوارتز به مشکل بازدهی و عملکرد پایین می پردازد. شواهد بسیاری وجود دارد که شما با تمرکز بر روی یک کار، و فقط یک کار، به طور قابل توجه ای بازده خود را بالا می برید، و البته معکوس آن هم درست است. شوارتز چهار پیشنهاد به شما ارائه می دهد . . .

چرا ما و خیلی از افرادی که با آنها کار می کنیم، برای انجام موضوعاتی که وظیفه امان است دچار مشکل می شویم؟ چرا تقلا می کنیم  و تحلیل می رویم؟ تونی شوارتز، در یک مقاله پربینده در مجله مدیریت هاروارد تحت عنوان: قدرت انجام فقط یک کار، به این موضوع پرداخت. او مقاله را با مسئله ای شروع می کند که مشکل بازدهی و عملکرد پایین است. چیزی که او تاکید می کند، تأثیر فناوری است که مرزها را از بین برده، و فضایی را به وجود آورده که کار ما هیچ وقت به پایان نمی رسد. در کنار این موضوع، حواس پرتی هم داریم، وسط انجام یک کار هستیم و یکدفعه توجه ما جلب می شود به چیز دیگری، و چیز دیگری، و دوباره چیز دیگر. شوارتز می گوید شواهد بسیاری وجود دارد که شما با تمرکز بر روی یک کار، و فقط یک کار، به طور قابل توجه ای بازده خود را در انجام کارها بالا می برید.

اگر شما در حال کار روی موضوع مهمی هستید، و اجازه دهید حواستان مثلا با جواب دادن به یک ایمیل پرت شود، بسیار راندمان خود را پایان می آورید.

شوارتز در این زمینه چهار پیشنهاد ارائه می دهد:

اول از همه او در مورد نظم در جلسات صحبت می کند. جلسات، کوتاه و متمرکز برگزار شوند.

دوم انتظارات است. از خودتان و تیمتان انتظارات بجائی داشته باشید. اینکه چقدر سریع می توانید به مطالبات پاسخ دهید.

سوم استراحت بین کار است، مثلا اضافه کردن 15 دقیقه پیاده روی به روال کارهای هر روز.

آخرین مورد که بسیار هم مهم خواهد بود موضوع تمرکز است. شروع هر روز با مدت زمانی برای تمرکز روی کارهای آن روز. این زمان می تواند 15 دقیقه باشد، می تواند یک ساعت باشد، بستگی دارد. این زمانی است که شما روی مهم ترین چیزی که در آن روز باید به آن دست یابید تمرکز می کنید. در نتیجه اجازه نمی دهید چیزی حواستان را پرت کند. پس مراقبت کنید شاید ایده انجام فقط یک کار به دردتان بخورد.


folder_open دانشکده مدیریت هاروارد      تمرکز      استراحت      عملکرد پایین      حواس پرتی      بازدهی      انتظار      نظم      هاروارد     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • فرمول موفقیت
  • تجربه کارکنان: چیزی که برای رقابت ضروری است
  • رهبری در بحران
  • استارباکس

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up