جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

هوش هیجانی

access_time1398/03/13
visibility 1174 بازدید
person کاربر آزاد

این انیمیشن تلاش می کند تا با ورود به بخش آمیگدال مغز که مرکز بروز احساسات آدمی است، چهار بخش اصلی هوش هیجانی را معرفی کرده و کارکرد هر یک را بیان می کند. سپس نشان می دهد که اهمیت آنها در مدیریت چیست

 

از آغاز بشریت، فهم "خوب بودن" و تصمیم گیری منطقی، نسبتا بدون تغییر باقی مانده است. با این حال مطالعات اخیر در علوم اعصاب و روان، ممکن است به طور اساسی تئوری هایی که مدتهای طولانی درباره احساسات و استدلال پذیرفته شده بودند، را تغییر دهد. به تازگی یک پژوهش، بیمارانی را که دچار آسیب به قسمت آمیگدال مغز شده بودند را بررسی کرده است. آمیگدال قسمتی از مغز است که به طور معمول احساسات را کنترل می کند. محققان این پژوهش دریافتند که این بیماران معمولا توانایی درک احساسات و تصمیم گیری های اصلی را ندارند. مفهوم این کشف این است که تصمیمات ما فقط بر پایه منطق یا احساسات نیست. بلکه یک ترکیبی از هر دو است. وقتی که ما یک تصمیم بد می گیریم که "وضعیت خوب" ما را تحت تاثیر قرار می دهد، اساسا علت آن، عدم تعادل بین استدلال و احساس است. این فرایندِ درک احساسات و کمک آن در تصمیم گیری منطقی، هوش هیجانی  نام دارد. این تئوری ابتدا در سال 1990 توسط جان مایر، دیوید کروسو و پیتر سالوی مطرح شد. تئوری هوش هیجانی به چهار بخش اصلی تقسیم می شود.

 1- توانایی تشخیص احساسات. برای انسانها، عناصری مثل حالت چهره و وضعیت قرار گرفتن بدن (ایستادن یا نشستن) می تواند نشانگر احساسات پیچیده ای باشد که درک ما از افراد دیگر  را تحت تاثیر قرار می دهد. مانند شادی، غم، عصبانیت و ترس.

2- درک احساسات. احساسات، اطلاعاتی به دست می دهند. برای مثال، شادی معمولا نشانگر این است که فرد دوست دارد به بقیه بپیوندد. ناراحتی، معمولا نشانگر آن است که فرد دوست دارد از دیگران دوری کند و غیره. هر احساسی، الگوهای اختصاصی برای پیامهائی که می رساند دارد. و پاسخ فرد به آن احساسات مرتبط است.

3- استفاده از احساسات برای آسان سازی تفکر. در سالهای اخیر، پژوهش های روانشناختی، نشان داده اند که احساسات، افکار ما را اولویت بندی می کند. بنابراین، یک فکر با احساسات خوب ، می تواند به شما کمک کند بر روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعا اهمیت دارند.

4- مدیریت احساسات. این عنوان نشانه این است که در برابر انواع احساسات، چه نوع رفتارهائی داشته باشیم، آنها را چگونه ارتقا دهیم  و برای منافع خود به کار گیریم. برای مثال، اگر شما ناراحت باشید، احتمالا حالتی متفکر و تحلیلگر به خود می گیرید. اگر خوشحال باشید، احتمالا یک حالت اجتماعی تر و دوستانه تر خواهید داشت.

این چهار جنبه که هوش هیجانی را می سازند و تصمیمات ما را شکل می دهند، کمک می کند تا روند زندگی را پیش بینی کنیم و مردم را بهتر درک کنیم تا روابط سالمی داشته باشیم.


folder_open مدیریت احساس      اولویت      منطق      آمیگدال      استدلال      روان      اعصاب      تصمیم گیری      احساسات      تمرکز      هوش هیجانی     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • تجربه کارکنان: چیزی که برای رقابت ضروری است
  • هوش هیجانی چیست؟
  • دانشجو
  • منشاء تیم های مؤثر

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up