جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

استراتژی- گفتگو با نابغه استراتژی جهان، مایکل پورتر- بخش دوم

access_time1397/11/12
visibility 1111 بازدید
person کاربر آزاد

من چارچوب آن پنج نیروی کلی را معرفی کردم. اینکه شما در هر صنعتی باید به قدرت مشتری، قدرت عرضه کننده، موانع ورود به صنعت، تهدید محصولات جایگزین و به ماهیت خودِ رقابت توجه کنید. ( متن فیلم) مایکل پورتر در ادامه بخش اول، در این قسمت، سیر تحول اندیشه استراتژیک خود را که در نهایت به خلق مدل الماس یا پنج نیروی پورتر منجر شد بیان می کند.

 

گفتگو با مایکل پورتر- بخش دوم

 

- شما 25 سال پیش کتابی نوشتید که هنوز در صدر کتاب های استراتژی باقی مانده. پیام های کلیدی کتاب چیست؟

- خب، اولین کتاب"مزیت رقابتی" بود. پیام اصلی این بود که واقعا چگونه باید به صنعتی که در آن رقابت دارید نگاه کنید؟ چگونه باید در مورد چیزی که باعث سود دهی در صنعت می شود فکر کنید؟ چگونه یک شرکت می تواند موقعیت خود را بهبود بخشد؟ در این کتاب من چارچوبِ آن پنج نیروی کلی را معرفی کردم. اینکه شما در هر صنعتی باید به قدرت مشتری، قدرت عرضه کننده، موانع ورود به صنعت، تهدید محصولات جایگزین و به ماهیتِ خودِ رقابت توجه کنید. آن پنج عامل یا مدل الماس، پتانسیلِ هر کسب و کار را تعریف می کنند. من فکر می کنم این یک پیشرفت چشمگیر در این زمینه بود چون واقعا ما یک نگاه منظم و سیستماتیک به صنایع نداشتیم. کتاب بعدی مزیت رقابتی است که در آن توضیح دادم یک شرکت چگونه باید به موقعیت خود نگاه کند؟ مفهوم زنجیره ارزش چیست؟ هرشرکتی در یک رقابت، فعالیت های زیادی دارد، هم چون بازاریابی، خرید، خدمات و غیره. این زنجیره ارزش در واقع یک چارچوب فراهم می کند برای درک اینکه شرکت بداند، چگونه در برابر سایرین، رقابت می کند؟ و چگونه می تواند شرایط رقابتی خود را بهبود بخشد؟ به علاوه یک مقاله هم دارم که به اندازه این دو کتاب مهم است،«استراتژی چیست» که تمایز میان استراتژی و بهبود عملی را توضیح می دهد.

منبع

MANAGEMENT TV

 


folder_open استراتژی      مایکل پورتر      مزیت رقابتی      برتری رقابتی      پنج نیروی پورتر      زنجیره ارزش      مدل الماس     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • استراتژی- گفتگو با نابغه استراتژی جهان، مایکل پورتر - بخش سوم
  • مذاکره
  • تمرکز روی پنج درصد
  • toyota

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up