جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین
  • ورانش
    • درباره ما
    • ماموریت ما
    • ارتباط با ما
  • صفحه اصلی
  • منو
    • آخرین‌ ویدئوها
    • هاروارد
    • MIT
    • انیمیشن
    • مدیریت شهری
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
    • پوستر
    • مقالات
    • مشترکین
  • حساب کاربری
    • ورود
    • ثبت نام
  • دسته بندی محتوا
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره های آموزشی درباره ما تماس با ما ماموریت ما
ورانش ورانش
راهنمای ثبت نام
راهنمای ثبت نام
لطفا پیش از ثبت نام فایل راهنما را مطالعه نمائید ورود و ثبت نام
دسته بندی‌ محتوا
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • صفحه اصلی
  • آخرین‌ ویدئوها
  • هاروارد
  • MIT
  • انیمیشن
  • مدیریت شهری
  • مدیران فردا
    • مدرسه خلاقیت استیوجابز
  • نام‌آوران‌
    • استیو‌جابز
    • مایکل‌پورتر
    • دانیل‌گلمن
  • پوستر
  • مقالات
  • مشترکین

دی اِن اِی خلاقیت-مهارت های 5گانه اکتشافی- مهارت 4: شبکه سازی

access_time1398/09/23
visibility 907 بازدید
person کاربر آزاد

. . . . خانم سر شام، غرو لند کرد که این خمیرهای بازی خشک می شوند. برادر شوهرش گفت: خب این بتونه ها را امتحان کنید، برای مصارف صنعتی می سازیم. چرا فردا یک قوطی از آن را برای دانش آموزانت نمی بری تا مجسمه بسازند؟ او هم بتونه ها را برد. بچه ها عاشقش شدند، و الان پس از گذشت 50 سال 2 میلیارد قوطی خمیر بازی فروخته اند. اما کل آن ایده، از مکالمه ای سر میز شام، بین دو نفر از دو صنعت و دو شغل متفاوت به وجود آمد . . . شبکه سازی به مفهوم ارتباط سازی میان افراد مختلف از صنوف، سنین و حتی کشورهای گوناگون است که می تواند تاثیر شگرفی در خلاقیت داشته باشد. در این فیلم، مرکز رهبری MIT با بیان شیوای هال گریگرسن، این مفهوم را می شکافد.

بعضی مبتکران به مشاهده می پردازند، برخی دیگر اهل صحبت اند. دوست دارند با دیگران حرف بزنند. ما به اینها می گوییم شبکه سازان ایده. البته با آن شبکه سازی که معمولا انجام می دهیم تفاوت دارد. ما معمولا شبکه سازی می کنیم تا شغلی دست و پا کنیم، پیشرفت کنیم، یا شاید هم منابعی تامین کنیم. اینها اهمیت دارند، اما این نوع شبکه سازی چیز دیگری است.

شبکه سازی ایده به این معناست که برای مشکلات، راه حلی بیابیم. من مخصوصا با مردم صحبت می کنم تا یک جرقه، یک راه جدید یا یک روش تفکر نو درباره موضوعات مختلف بیابم. خب، به این موضوع فکر کنید. همه، مشکلاتی دارند که برای آنها راه حلی ندارند، اما می توان افرادی را شناسایی کرد که صحبت با آنها کمک کند به چند ایده عالی دست یابیم. به عبارت دیگر، شما خواهید گفت: اگر با این فرد، صحبت کنم به من کمک می کند مشکل را جور دیگری ببینم. چون آنها دنیا را نسبت به من متفاوت می بینند.

پس اگر کسی هستید که رشته تان حسابداری است، به سراغ فردی بروید که بازاریابی یا پزشکی خوانده، یعنی یک رشته متفاوت. اگر در بخش سلامت، کار می کنید، با افرادی از صنایع شیمیایی مشورت می کنید، یا هر صنعت دیگری. این کمک می کند تا مسائل را متفاوت ببینیم. اگر اهل زیمبابوه باشید، یک سنگاپوری در لیست خود قرار دهید. کشورهای مختلف از نظر نگاهشان به دنیا، تفاوت های فاحشی دارند، حتی از نظر سیاسی، اگر چپ یا راست باشید، با افرادی از حزب مخالف خود صحبت کنید. سن و سال هم خیلی مهم است. کسی را در لیست خود قرار دهید که 30 سال از شما بزرگ تر است، یا اگر همسن من باشید، کسی که 30 سال از شما کوچکتر است.

مارک بنیوف موسس سِیلز فورس salesforce  و پردازش ابری است. او کل این صنعت را با گفتگو ساخت و بیش از ده سال پیش، شرکت را تاسیس کرد. حالا او در دهه 40 عمر خود، می داند که دیگر برای اینترنت پیر است. بنابر این به طور سیستماتیک از کارآفرینان و افراد جوان می خواهد که شام بروند خانه او. چرا این کار را می کند؟ چون در حال شبکه سازی است و می خواهد دیدگاه ها و چشم اندازهای جدیدی بیابد. در یکی از این شام ها، او هیوستون را دعوت کرده بود، موسس دراپ باکس که خیلی از او جوان تر است. مذاکرات آنها در نهایت منجر شد به محصول جدیدی به نام چَتِر که به صورت خلاقانه ای فیس بوک و توئیتر را ادغام می کند.

این ایده، بدون گفتگو بین نسل های مختلف، غیر ممکن بود. نمونه دیگری را ببینید. برادران مک ویکر در کسب وکار بتونه ی صنعتی بودند. همسر یکی، خانمی بود با شغل معلمی. یک شب، سرِ شام، خانم غرو لند کرد که این خمیرهای بازی خشک می شوند و از هم وا می روند. این باعث شد که برادر شوهرش  بگوید: این بتونه ها را امتحان کنید، برای مصارف صنعتی می سازیم. چرا فردا یک قوطی از آن را برای دانش آموزانت نمی بری، شاید بتوانند با آن بازی کنند و مجسمه بسازند؟ او هم بتونه ها را برد. بچه ها عاشقش شدند. الان 50 سال گذشته  و 2 میلیارد قوطی خمیر بازی فروخته اند، اما کل آن ایده، از مکالمه ای سر میز شام، بین دو نفر از دو صنعت و دو شغل متفاوت به وجود آمد. این چیزی است که با شبکه سازی برای ایده ها حاصل می شود. تاکید می کنم در این نگاه، با کسانی صحبت می کنیم که با ما متفاوت اند.

منبع:

MIT leadership Center


folder_open سیلزفورس      دراپ باکس      مجسمه      خمیربازی      گفتگوی میان نسلی      نگرش متفاوت      راه حل      شبکه سازی      مارک بنیوف      هال گریگرسن      خلاقیت      مرکز رهبری MIT      دانشکده مدیریت اسلون     
چند مطلب پیشنهادی از ورانش
  • ده محصول جهانی که رقبای خود را نابود کردند
  • کدام کارکنان با تمام وجود کار می‌کنند؟
  • معانی نهفته در 8 لوگوی معروف
  • دی اِن اِی خلاقیت-مهارت های 5گانه اکتشافی- مهارت 2: پرسشگری

0 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

برای ثبت دیدگاه لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
جستجو برای:
دسته‌ها
  • مبانی مدیریت
  • منابع انسانی
  • استراتژی و چشم‌انداز
  • بازاریابی، برند و تبلیغات
  • تکنیک های مدیریت
  • رفتار سازمانی
  • رهبری
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت حرفه ای
  • نظریات مدیریت
  • بزرگان مدیریت
  • تعالی سازمانی
  • چالش های مدیریت
  • اقتصاد و بازرگانی
  • مدیریت ژاپنی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تولید
  • مشتری مداری
  • مدیریت شهری
  • مدرسه خلاقیت استیوجابز
درباره ورانش

ورانش ( ورای دانش) در راستای "گسترش افکار مدیریت ایرانیان" تلاش می نماید تا متناسب با شرایط ویژه مدیران، بخصوص محدودیت زمان، آخرین و به روزترین اندیشه ها و تجارب جهانی را در قالب فیلم، مقاله، پادکست، پوستر و نیز دوره های مختلف به مدیران فارسی زبان در بخش خصوصی، عمومی، دولتی و سایر علاقه مندان و نیز دانشجویان مرتبط تقدیم نماید. محتوای سایت از معتبرترین مراکز مدیریتی جهان نظیر دانشکده مدیریت هاروارد، دانشکده مدیریت استنفورد، مشاور مدیریت مکنزی، مرکز رهبری دانشگاه MIT و مراکز مشابه تامین می شود

  • phone_android
    ۰۹۱۲۰۸۹۸۰۸۲
  • email
    Info@Varanesh.IR

مهم ترین بر اساس دسته بندی

  • رهبری
  • استراتژی و چشم انداز
  • رفتار سازمانی
  • منابع انسانی
  • خلاقیت و نوآوری

مهم ترین بر اساس منبع

  • هاروارد
  • MIT
  • استیو‌جابز
  • مایکل‌پورتر
  • دانیل‌گلمن

آخرین اخبار و اتفاقات ویژه در ایمیل شما، فقط کافیست ایمیل خود را وارد کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مؤسسه گسترش افکار مدیریت ایرانیان" است.
keyboard_arrow_up